Ko napredujete v svoji karieri, boste spoznali veliko ljudi, ki vam lahko pomagajo pri poklicnem napredovanju. Pripravljena strokovna predstavitev, ko srečate nekoga, kot je direktor podjetja, nadzornik, mentor ali nova karierna povezava, vam lahko pomaga ustvariti pozitiven ugled pri njih. V blogu pojasnjujemo, zakaj so strokovne predstavitve pomembne, ter podajamo navodila in primere, kako se predstaviti.
Prednosti močne predstavitve
Znanje, kako se profesionalno predstaviti, ima številne prednosti. Drugi vas bodo zaznali kot samozavestnega in sposobnega, ko začnete z močnim uvodom. Učinkovit začetek lahko naredi vaš pogovor bolj privlačen, ne glede na to, ali je vaš cilj zaposlitev, prodaja, pridobitev mentorja ali preprosto vzpostavitev nove poklicne povezave. Če se uveljavite kot odprt, prijazen in profesionalen posameznik, lahko ustvarite priložnosti za vas skozi celotno kariero.
Kako se profesionalno predstaviti?
Tukaj so štirje načini, kako se lahko profesionalno predstavite:
1. Navedite svoj namen
Veliko ljudi se predstavi tako, da navede svoje ime in trenutni naziv delovnega mesta, vendar poskusite dodati tudi informacije, ki jih vaša nova povezava ne najde na vaši vizitki. Če ste na dogodku za mreženje, razmislite o začetku s svojim imenom in nato navedite, kaj je vaša strast. Lahko bi omenili tudi, kaj je vaš cilj za srečanje, na primer najti nekoga, s katerim bi sodelovali pri novi ideji, ki jo imate.
Na razgovoru za službo hitro povzemite, kdo ste in zakaj ste tam. Vaši anketarji že vedo, za katero delovno mesto se prijavljate, zato v strokovnem uvodu v nekaj stavkih razložite vaš namen. Navesti morate svoje ime in razloge, zakaj ste dober kandidat za delovno mesto.
Upoštevajte, da morate svoj uvod začeti na način, ki ustreza kontekstu. Če ste na primer na omrežnem dogodku, lahko preprosto začnete tako, da stisnete roko z novo povezavo in ji navedete svoje ime in priimek. Nato začnite pogovor tako, da postavljate in odgovarjate na vprašanja o njihovem in svojem ozadju.
Uvodni primer intervjuja: »Ime mi je Tara, preselila sem se v New York, ker je oglaševanje moja strast in to je kraj, kjer lahko najdem navdihujočo, inovativno oglaševalsko skupnost. Imam bogato ozadje, ki analizira občinstvo za optimizacijo sporočil in rada bi vam povedala o prednostih, ki jih lahko prinesem v to vlogo.«
2. Nadzirajte svojo govorico telesa
Tako vaše besede, kot govorica telesa vplivajo na prvi vtis. Nadzor vaše govorice telesa je bistvenega pomena, da ostanete umirjeni in profesionalni v novem uvodu. Ko se na primer približate novemu sodelavcu v vašem oddelku, začnite z močnim stiskom roke in med pogovorom ohranite očesni stik. S tem pokažete drugi strani, da ste vključeni v interakcijo.
Ko se nekomu predstavite, lahko pokažete samozavest tako, da govorite z jasnim glasom. Med pogovorom ohranite naravno govorico telesa s sproščenimi rameni in odprtimi rokami ob sebi.
3. Pojasnite, zakaj ste dragoceni
Delodajalci lahko načrtujejo več razgovorov čez dan ali teden za razpis za delovno mesto. Vaš strokovni uvod bi moral posredovati vaše edinstvene izkušnje in kvalifikacije, da boste izstopali od drugih kandidatov. Med predstavitvijo intervjuja, na primer, svojemu anketarju povejte, zakaj bi dragoceno prispevali k ekipi.
Primer: »Moje ime je Tim in imam 10 let izkušenj na področju odnosov z javnostjo. Sodeloval sem z več kot 20 organizacijami za trženje, da bi povečal turizem na njihovih destinacijah, kar je povzročilo 40 % več poslovanja na določenih lokacijah.«
Preberi tudi: Prijava na delovno mesto - Kaj in kako napisati
4. Razumevanje kulturo
Razmislite o raziskovanju podjetja pred intervjujem ali sestankom, da boste razumeli njihovo kulturo. Preden se na primer seznanite s podjetjem za računalniško programiranje, preglejte njihovo spletno stran ali družbene medije, da vidite, kakšna je kultura. Če se zdi družba bolj sproščena, je morda primerno, da v svoj uvod vključite humor. Za bolj formalen položaj ali srečanje s potencialno stranko, bi lahko bolj profesionalno vedenje povečalo verjetnost, da boste dobili povezavo ali pridobili posel.
Primer: »Pozdravljeni, moje ime je Jurij in veselim se sodelovanja z vami pri gradnji nove stavbe.«
Tu so trije primeri strokovnih uvodov:
Primer 1: Predstavite se na intervjuju
Naj bo vaš uvod kratek in preprost, da pritegnete pozornost.
Primer: »Moje ime je Pia in uživam v promociji malih podjetij, da jim pomagam povečati dobiček. Navdušena sem nad priložnostjo, da sem del ekipe, ki povečuje ozaveščenost o podjetjih. Imam močno ozadje v odnosih z javnostmi in rad bi vam razložila prednosti, ki bi jih lahko prinesla na ta položaj."
Primer 2: Doseganje novih strank
Profesionalna predstavitev po e-pošti je lahko enako pomembna za mreženje kot srečanje iz oči v oči. Vendar pa se e-poštna sporočila namesto govorice telesa in tona zanašajo na jasnost jezika in natančnost pisanja. Če imate e-poštno sporočilo jedrnato in brez napak, lahko navdušite vaš kontakt in ga spodbudite, da razmisli o vaši zahtevi.
Primer: »Moje ime je Luka in se obračam na vas, da vas obvestim o storitvah, ki jih ponujamo. Naše podjetje vsak mesec v restavracije pošilja avtomatske pošiljke različnih vrečk za odvoz, tako da jih boste imeli vedno pri roki in nikoli ne bodo zmanjkale za vaše stranke. Ponujamo različne pakete glede na vaše potrebe, zato bi rad določil čas za pogovor z vami in vam dal več informacij.”
Primer 3: Predstavitev novemu sodelavcu
Vaš novi kolega bo verjetno že prvi dan srečal več ljudi, zato naj bo vaš uvod kratek.
Primer: »Moje ime je Tara in delam v oddelku za trženje kot vodja družbenih medijev. Naše ekipe se srečujejo tedensko in veselim se sodelovanja v prihodnosti. Sporočite mi, če vam lahko kaj pomagam, ko se boste orientirali v pisarni.«