06
May

Kaj je persona kandidata in kako izboljša vašo rekrutacijo?

Ker se konkurenca za najboljše talente zaostruje, se mnogim kadrovikom zdijo tradicionalne taktike zaposlovanja manj učinkovite. Ni več dovolj, da preprosto objavite splošni opis dela na običajnih platformah in čakate, da se začnejo kandidati prijavljati. Zaposlovalci morajo proaktivno pristopiti k iskanju primernih kandidatov. Prvi korak pri proaktivni rekrutaciji pa je lahko persona kandidata.

 

Kaj je persona kandidata?

 

Persona kandidata je profil tipičnega kandidata, ki temelji na demografskih podatkih, pa tudi razmisleku o ciljih, sanjah in zadržkih primernih kandidatov za delovno mesto.

 

Persona kandidata je podobna osebnosti kupcev, ki jih marketinške ekipe že dolgo uporabljajo za prepoznavanje in ciljanje potencialnih strank organizacije. Kadroviki pa lahko to metodo uporabijo in prilagodijo za iskanje potencialnih kandidatov. Potrebno je resnično vstopiti v način razmišljanja idealnih kandidatov.

 

Čeprav kadroviki v svojih glavah pogosto ustvarijo persono kandidatov za zaposlitev, jih le malo to tudi napiše na papir. Persono kandidata je treba ustvariti na podlagi informacij, zbranih iz različnih virov. Če imate dokumentirano strategijo persone kandidata, to vodi do bolj zavzetega zaposlovanja in pomaga izboljšati kar nekaj procesov:

 

  • ustvarjanje opisov delovnih mest,
  • pridobivanje pasivnih kandidatov,
  • čas zaposlitve,
  • boljše razumevanje preteklih, sedanjih in bodočih zaposlenih,
  • učinkovitejše komuniciranje s kandidati,
  • boljše privabljanje potencialnih kandidatov in
  • razvijanje blagovne znamke podjetja.

 

Kako? Preprosto - dobro izdelana persona kandidata vas postavi v kožo idealnega kandidata. Natančno boste vedeli, kaj potencialni kandidati iščejo, kje jih najti in kako učinkovito sodelovati z njimi.

 

Kako ustvariti profil tipičnega kandidata?

 

Začnite graditi svoje persone, tako da vse, kar mislite, da veste, vržete skozi okno. Dobro je začeti iz nič. Navsezadnje najučinkovitejše persone kandidata temeljijo na resničnih, konkretnih podatkih - ne na čustvih in predpostavkah. Nato je čas, da zberete nove podatke.

 

Če želite ustvariti svojo persono kandidata, uporabite vse informacije, zbrane s komunikacijo s ciljnimi kandidati, pa tudi s svojimi preteklimi in sedanjimi zaposlenimi ter vodji podjetja. 

 

Informacij od ljudi, ki so pomembni za podjetje, lahko zberete z uporabo različnih metod kot na primer ankete, kvizi in intervjuji. 

 

Persona kandidata se vrti okrog štirih vprašanj:

 

  1. Kdo?
  2. Kaj?
  3. Kje?
  4. Zakaj? 

 

1. Kdo?

 

Kdo je vaš idealni kandidat?

 

Začnite s tem, da določite delovno mesto svojega idealnega kandidata. Potem nadaljujte z dodajanjem splošnih informacij o tej osebi, v mislih pa imejte tudi delovno mesto, za katero zaposlujete.

 

V tem koraku se morate posvetiti delovnim izkušnjam vašega idealnega kandidata.

 

  • Njegov/njen trenutni poklic je ... 
  • ima X let profesionalnih izkušenj ... 
  • delal/a je v X industriji ...
  • imel/a je vlogo ...
  • delal/a je za konkurečno podjetje ...

 

Naslednji korak je dodajanje opisa osebe, ki bi ustrezala vašemu podjetju. Če želite opredeliti te lastnosti, začnite s pregledom svojih sedanjih in preteklih zaposlenih, ki so se izkazali za veliko prednost vašega podjetja.

 

Definirajte njihovo:

 

  • osebnost,
  • temeljne vrednote,
  • hobije in ostale zunanje interese,
  • slog dela,
  • želeno okolje za delo.

 

2. Kaj?

 

Z odgovori na ta vprašanja določite veščine in cilje idealnega kandidata ter kaj jih motivira:

 

  • Katere so strokovne in osebne spretnosti, zaradi katerih so posamezniki v svoji vlogi edinstveni in jim pomagajo, da so v prednosti?
  • Kakšni so cilji, ki bi jih morali pri tej vlogi dosegati?
  • Kaj je določen nabor spretnosti, ki ga mora bodoči zaposleni imeti in je velika prednost?
  • Kaj motivira posameznika, da ima zagon?

 

3. Kje? 

 

Raziščite, kje lahko poiščete svojega idealnega kandidata. Ta vprašanja vam bodo pomagala:

 

  • Kje vaši ustrezni kandidati preživljajo čas na spletu?
  • Kako jih doseči, da boste lahko predstavili pravi obraz podjetja?
  • Kje se nahaja njihovo zanimanje – blogi, družbena omrežja, skupine, forumi itd. in kateri?
  • Kje idealni kandidat išče službo?
  • Kam gre bodoči zaposleni raziskat bodočega delodajalca?
  • Kateri vir informacij se zdi bodočemu zaposlenemu zaupanja vreden?

 

4. Zakaj in zakaj ne?

 

Ali bi si bodoči zaposleni želel delati za vas?

 

Pogovarjajte se s svojimi nekdanjimi in sedanjimi zaposlenimi ter z vodstvenimi delavci, ker vam to lahko omogoči boljši vpogled o zadovoljstvu zaposlenih v podjetju. Potem lahko natančno določite, kateri elementi so bodočim zaposlenih najpomembnejši. Pred tem pa je nekaj stvari, o katerih potrebujemo razmisliti, da se izognemo nepravilnostim.

 

  • Kakšen je vaš zaposlitveni proces (je predolg, prekratek, zastarel itd.)?
  • Kako lokacija razgovorov vpliva na potencialne kandidate (ali morajo priti na razgovor v živo, ali se ga da opraviti na daljavo)?
  • Kako opraviti razgovor z osebo, ki že ima zaposlitev, ampak je zainteresirana za odprto delovno mesto?
  • Kje se vidi idealni kandidat čez pet let?

 

Da bi izboljšali stopnjo konverzije, morate poiskati rešitve za vse te ovire in izvesti dobro marketinško kampanjo. Informacije je treba zbirati od ljudi, ki sodelujejo pri zaposlovanju, preteklih in sedanjih zaposlenih ter od oseb na visokih položajih. 

 

Komuniciranje s kandidati, ki so se že prijavili, in tudi tistimi, ki se bodo kmalu prijavili, vam lahko pomaga pridobiti več dodatnih informacij, ki so lahko v veliko pomoč. To lahko storite tako, da prijavnemu obrazcu dodate dodatno polje po meri in postavite vprašanja, kot je:

 

  • Kje ste slišali za to delovno mesto?
  • Katera družbena omrežja uporabljate, da preverite potencialna delovna mesta?

 

Po zbiranju in analizi vaših podatkov je končno čas, da sestavite svoje persone kandidatov. Na tej stopnji boste lahko preprosto ustvarili profil svojega hipotetičnega kandidata.

 

Dodaten nasvet:

 

Prepričajte se, da so vaše osebnosti resnične osebe in se ne bojte ustvarjalnosti - številna podjetja svojim personam dajo imena in slike, da postanejo bolj realistične. To vam bo pomago pri zbiranju informacij in vam dalo boljši vpogled v bodoče zaposlene!

Nazaj na blog