Vse več milenijcev in pripadnikov generacije Z namerava ostati dlje časa pri enakem delodajalcu. Pandemija povzroča hude posledice za mlade, ampak te vidijo priložnost za razmislek in reagiranje. Veliko mladih pravi, da so pod stresom zaradi finančne prihodnosti, še vedno pa jih najbolj skrbijo podnebne spremembe. Vedno manj jih doživlja službo kot nekaj pozitivnega, vendar pa aktivno podpirajo podjetja, ki delujejo v korist družbe.
Mladi so zvesti enemu delodajalcu
Prvič po štirih letih se je okrepil delež milenijcev, ki si želijo ostati pri sedanjem delodajalcu pet ali več let in ne želijo oditi v roku dveh let. Delež tistih, ki bi delodajalca zamenjali v dveh letih ali manj, je padel z 49 na 31 odstotkov, medtem ko se je delež tistih, ki želijo ostati dlje časa, povečal z 28 na 35 odstotkov. Razlog za to je lahko v večjem interesu delodajalcev za potrebe zaposlenih ali pa povečane potrebe milenijcev po stabilnosti že pred pandemijo.
Generacija Z je še vedno nekoliko bolj naklonjena hitrejši menjavi delodajalca, vendar jih samo polovica pravi, da si želijo v prihodnjih dveh letih zamenjati službo, medtem ko je lani ta delež znašal še 61 odstotkov.
»Sporočilo za podjetja je jasno: mladi verjamejo v podjetja, ki poslujejo s pravim namenom. Ta podjetja bodo vodje v poslovnem svetu po pandemiji. Rezultati kažejo, da morajo podjetja dokazati, kako pozitivno vplivajo na zaposlene in družbo. Pripadnost zaposlenih narašča, če delodajalec spodbuja raznolikost, vključenost na delovnem mestu, trajnostno poslovanje in prekvalifikacije« meni Barbara Žibret Kralj.
Pandemija je močno vplivala na kariere mladih. Skoraj tretjina mladih generacije Z in skoraj četrtina mladih, starih od 25 do 30 let je postala brezposelnih ali pa so bili na čakanju in brez plače.
Mnogi milenijci, ki so med veliko recesijo ravno dobro začeli svojo kariero in jim zdaj grozi že nova gospodarska kriza, so zaskrbljeni glede svojega finančnega položaja. Polovica jih je napovedala, da se bo njihov finančni položaj v prihodnjem letu poslabšal ali bo ostal enak, medtem ko jih 42 odstotkov meni, da se bo izboljšal.
Večino mladih pod stresom
Pred pandemijo je več kot polovica pripadnikov generacije Z in polovica milenijcev iz 13 držav povedala, da so nenehno ali večino časa pod pritiskom. Kot glavne vzroke so navedli zaskrbljenost glede potrošnje svoje družine, glede svojega dolgoročnega finančnega položaja in glede možnosti zaposlitve. Upočasnitev življenja med karanteno je to občutenje stresa zmanjšala za osem odstotnih točk.
Mladi želijo delo od doma
Kljub temu pa sta stres in duševno stanje, na katera pogosto vplivajo razmere na delovnem mestu, še vedno ključni vprašanji za mlade. Pred začetkom pandemije je približno tretjina milenijcev in pripadnikov generacije Z zaradi stresa vzela dopust.
Vir: Finance