01
May

Navade oseb z zdravim ravnovesjem med delom in življenjem

Težava je v tem, da se večina od nas ne zaveda, da je ravnovesje med delom in življenjem trenutno nezdravo. Prepogosto se osredotočamo na svojo kariero in poskušamo narediti svojo pot navzgor po korporativni lestvici. Preveč časa porabimo za delo in premalo časa zase, vendar ni preprostega stikala. Na koncu izgubimo fokus na razkošju življenja, ki nam je pomembno – družina, prijatelji in hobiji. 

 

Toda obstaja več vsakodnevnih navad, ki vas bodo počasi pripeljale do bolj zdravega ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem. 

 

1.Zavedajte se, kaj pomeni "ravnovesje"

Stojte naravnost z nogami nekoliko narazen. Zdaj se močno nagnite v desno. Še vedno stojite? Upam! Niste izgubili ravnotežja – čeprav desna noga prevzema bistveno večjo težo. To samo kaže, da "ravnovesje" ne pomeni "enako". Včasih bodisi služba bodisi vaše osebno življenje prevzame večjo težo, odvisno od dogajanja v tem trenutku – in to je v redu.

 

2.Zjutraj si vzemite nekaj časa zase

Zbudite se zgodaj. Če zamujate ali hitite povečate količino kortizola, ki se sprosti v telesu, zaradi česar se počutite pod stresom in v slabem razpoloženju. To posledično pomeni večjo verjetnost, da boste delali napake in dodali stres. Vzemite tisto dodatno jutranjo uro ali pol ure in naredite nekaj zase, preden se potopite v svojo rutino. Za nekatere ljudi je to šport, za druge je lahko meditacija ali branje. Karkoli boste izbrali, naredite zase – ne za svojega šefa in ne za kariero. Tako boste lahko dan začeli pravilno. Preostanek dneva se boste počutili bolje.

 

3.Koordinirajte s svojo delovno obremenitvijo

Če želite imeti vse, boste morali delegirati tako v pisarni kot doma. Ne glede na to ali to pomeni bolj enakomerno razporejanje delovnega obsega okoli svoje ekipe ali najem pomoči. Poiščite način, kako upravljati opravila, ki jim ni treba dati prednosti. 

 

4.Načrtujte pomembne osebne dejavnosti

Dejavnosti, kot so šport, zmenki z zakoncem ali druženje s prijatelji lahko začnejo izginjati, če niso namenoma načrtovane. Koledar imate, zato ga uporabljajte. Če si beležite pomembne osebne dogodke, se bodo odvijali, kot bi si želeli. 

 

5.Upravljajte s svojo energijo in ne s svojim časom

Vsak človek ima naravne energijske cikle čez dan. Če dobro razmislite o njih, boste verjetno lahko določili trenutke, ko se običajno počutite bolj osredotočeni ali produktivni in ko se raje uležete v posteljo, kot pa da preživite še kakšno minutko pred računalnikom.

Namesto da poskušate načrtovati vsako minuto svojega časa in se potiskati skozi svoje nizkoenergijske cikle, razporedite svoje naloge glede na svojo energijo. Opravljajte lažje naloge, ko ste v zatišju in pomembnejše delo, ko imate energijo.  

 

6.Postavite meje

Pogosto vam lahko razmerje med poklicnim in zasebnim življenjem pade na koščke zato, ker se je vaša delovna obremenitev močno povečala. Ambiciozni in motivirani ljudje se po navadi potiskajo k doseganju absolutnega maksimuma, vendar če se redno znajdete, da delate 80-urni teden, bo vaše družinsko življenje trpelo. Ko postavite izbrane meje je vaša naloga, da se jih držite. Trdne meje preprečijo, da delo posega v vaše osebno življenje. Ohranite svojo perspektivo in prepoznajte vrednost ter pomen uravnoteženega življenja, ne samo zaradi sebe, temveč tudi za tiste, ki so vam blizu.  

 

7.Vzemite si čas za družino

Poiščite način, kako čez dan komunicirati s svojimi družinskimi člani. Samo preprost pogovor kot kratko sporočilo vam lahko pomaga, da se spomnite, kaj je pomembno v vašem življenju. To je način, da pokažete družinskim članom, da vam je mar. Tako prilagajate svoje delovno življenje k osebnemu življenju. Ne smete postati slepi za vse, kar je zunaj delovnih obveznosti. 

 

8.Zabavajte se

Vsak dan si privoščite nekaj prijetnega, ko zaključite z delom. Poglejte film, preberite knjigo, večerjajte z družino ali igrajte golf s prijatelji. Ključno je, da naredite nekaj popolnoma nepovezanega z delom. Če se boste veselili dejavnosti, vas bo spodbudilo, da končate s službo pred koncem dneva. 

 

9.Izklopite tehnologijo

S pametnimi telefoni in vse večjimi zahtevami do delavcev, živimo v kulturi "vedno na voljo". Vendar imate moč nad svojimi napravami. Namenoma jih izklopite in opravite tehnološke odmore. Izjemno vam bo pomagalo, da boste bolj osredotočeni. 

 

10.Zapišite si cilje in meje

Če ste se odločili za spremembo, jo zapišite in se prepričajte, da se je držite. Raziskave so pokazale, da je večja verjetnost, da bomo dosegli cilje, ki smo jih zapisali. Sestavite jasen in izvedljiv načrt, ki ga redno preučujte, da se opomnite na pozitivne spremembe, ki jih boste naredili. 

 

Ravnotežje med delom in življenjem ni sistem, v katerem si vaše delo in življenje vzameta natanko toliko ur ali pozornosti. To je način, kako zagotoviti, da se izpolnjujejo vaše delovne in osebne prioritete. Včasih to pomeni več delovnih ur, drugič manj. V obeh primerih boste z razvijanjem teh navad, naštetih zgoraj, na dobri poti do razvoja in ohranjanja odličnega ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem.

Nazaj na blog