Zdaj je čas, da potrdite, če vaše podjetje dela prave stvari, da pomaga povečati zadovoljstvo zaposlenih pri delu in na koncu ohraniti visoko cenjene talente. Najprej morate razumeti, zakaj vaši zaposleni morda iščejo novo priložnost – in razmisliti, zakaj so nekateri člani ekipe morda že dali odpoved ali nehali delati v vašem podjetju.
Zakaj delavci odhajajo?
Več kot verjetno boste slišali, da odhajajoči uslužbenec navaja enega ali več naslednjih razlogov za odhod iz službe:
Strategije zadrževanja zaposlenih in zadovoljstvo pri delu
Kandidatom z zahtevanimi veščinami verjetno ne bo treba dolgo čakati, da bi našli novo priložnost. Mnoga podjetja med pandemijo niso nikoli nehala zaposlovati talentov, mnoga druga pa so v zadnjih mesecih pospešila zaposlovanje.
Če menite, da vašemu podjetju grozi izguba vrhunskih talentov morate okrepiti svoje strategije za zadrževanje zaposlenih. Tukaj je 13 področij, kjer lahko premišljeno ukrepanje pomaga povečati zadovoljstvo zaposlenih pri delu in povečati vašo sposobnost, da obdržite cenjene delavce:
1. Vključevanje v kulturo podjetja
Vsakega novega zaposlenega je treba že od samega začetka pripraviti na uspeh. Vaš proces vključevanja bi moral nove zaposlene učiti ne le o delu, ampak tudi o kulturi podjetja in o tem, kako prispevati ter uspevati v njej. Usposabljanje in podpora, ki ju nudite že od prvega dne, bodisi osebna bodisi virtualna, lahko določita ton celotnega delovnega razmerja zaposlenega v vašem podjetju.
2. Mentorski programi
Povezovanje novega zaposlenega z mentorjem je odlična komponenta, ki jo lahko dodate k vašemu procesu zaposlovanja. Mentorji lahko sprejmejo novince v podjetju, nudijo smernice in jim pomagajo pri delovnih nalogah. To je win-win situacija: novi člani se učijo od izkušenih zaposlenih, v zameno pa svojim mentorjem ponudijo nov pogled.
3. Sredstva za zaposlene
Za podjetja je bistveno, da svojim zaposlenim izplačujejo konkurenčno nadomestilo, kar pomeni, da morajo delodajalci redno ocenjevati in prilagajati plače. Tudi če vaše podjetje trenutno ne more povečati plače, razmislite, ali bi lahko zagotovili druge oblike nadomestila, kot so bonusi.
4. Ugodnosti
Ugodnosti lahko naredijo vaše delovno mesto izstopajoče za potencialne nove zaposlene in ponovno angažirajo obstoječe osebje, hkrati pa povečajo moralo zaposlenih. Prilagodljivi urniki in možnosti dela na daljavo so prednosti, ki jih mnogi strokovnjaki zelo cenijo.
5. Wellness ponudba
Ohranjanje zaposlenih v formi – psihično, fizično in finančno – je dober posel. Številni vodilni delodajalci so med pandemijo razširili in izboljšali svojo wellness ponudbo, da bi zaposlenim pomagali, da se počutijo podprte in dajo prednost svojemu dobremu počutju. Programi za obvladovanje stresa in povračilo stroškov za tečaje fitnesa so le nekateri primeri tega, kaj bi vaše podjetje lahko ponudilo zaposlenim.
6. Komunikacija
Prehod na hibridno delo in delo na daljavo je poudaril pomen dobre komunikacije na delovnem mestu. Ne glede na to, ali zaposleni delajo na samem kraju ali na daljavo, bi morali čutiti, da lahko kadar koli pridejo do vas z idejami, vprašanji, mnenji in pomisleki. Kot vodja se morate prepričati, da naredite svoj del, da pomagate pri spodbujanju pravočasne, konstruktivne in pozitivne komunikacije v celotni ekipi. Poskrbite, da se tudi redno proaktivno povezujete z vsakim članom ekipe, da boste dobili občutek njihove delovne obremenitve in zadovoljstva pri delu.
7. Nenehne povratne informacije o uspešnosti
Mnogi delodajalci opuščajo letni pregled uspešnosti v korist pogostejših srečanj s člani ekipe. Na teh sestankih ena na ena se s svojimi zaposlenimi pogovorite o njihovih kratkoročnih in dolgoročnih poklicnih ciljih ter jim pomagajte vizualizirati prihodnost v podjetju. Čeprav nikoli ne bi smeli dajati obljub, ki jih ne morete izpolniti, se skupaj pogovorite o možnih scenarijih napredovanja v karieri in pripravite realen načrt za dosego teh ciljev.
8. Usposabljanje in razvoj
Kot del zagotavljanja stalnih povratnih informacij o uspešnosti lahko zaposlenim pomagate prepoznati področja za poklicno rast, kot je potreba po učenju novih veščin. Izpopolnjevanje vaših zaposlenih je danes še posebej pomembno, saj tehnologija še naprej spreminja naš način dela. Z izobraževanji zaposleni pridobijo nove sposobnosti in kompetence, ko se poslovne zahteve razvijajo.
Naj bo vlaganje v strokovni razvoj vaših delavcev prednostna naloga. Dajte jim priložnost za udeležbo na virtualnih konferencah, zagotovite povračilo šolnine ali plačilo za nadaljnje izobraževanje.
9. Nagrajevanje
Vsak človek se želi počutiti cenjenega za delo, ki ga opravlja. Zato se ne pozabite zahvaliti svojim zaposlenim, ki se potrudijo, kako njihovo trdo delo pomaga organizaciji. Nekatera podjetja vzpostavijo uradne sisteme nagrajevanja, da spodbudijo odlične ideje in inovacije, vendar lahko uvedete prepričljive programe priznanja, tudi če imate majhno ekipo ali omejen proračun.
10. Ravnovesje med delom in zasebnim življenjem
Kakšno sporočilo pošilja vaše upravljanje s časom zaposlenih? Ali pričakujete, da bo osebje na voljo 24 ur na dan? Zdravo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem je bistveno za zadovoljstvo pri delu. Ljudje morajo vedeti, da njihovi nadrejeni razumejo, da imajo življenje zunaj službe – in priznati, da je ohranjanje ravnovesja lahko še bolj zahtevno, ko delajo od doma. Spodbujajte zaposlene, da postavijo meje in si vzamejo dopust.
11. Prilagodljive ureditve dela
Številna podjetja razumejo, da kljub temu da so ponovno odprla svoje pisarne, nekateri njihovi zaposleni še vedno raje delajo na daljavo ali pa hibridno. Če te možnosti ne bi imeli, bi lahko zaposlene spodbudili k temu, da si poiščejo službo, ki jim bo to dovoljevala.
Zato prej kot slej pomislite, kaj lahko ponudite zaposlenim, če stalno delo na daljavo ni možnost. Skrajšan delovni teden? Ali morda možnost hibridnega dela? Vse našteto lahko pomaga razbremeniti stres vaše ekipe in povečati zadovoljstvo zaposlenih.
12. Učinkovito upravljanje sprememb
Poleg vseh nedavnih motenj zaradi pandemije se mora vsako delovno mesto soočiti s spremembami, dobrimi in slabimi. Zaposleni v teh časih iščejo vpogled in zagotovilo pri vodstvu. Če vaša organizacija doživlja velik premik, čim večja obveščenost vaše ekipe pomaga zmanjšati tesnobo in obvladovati mlin govoric. Obveščajte jih bodisi posamezno bodisi v skupinskem klicu ali sestanku in jim pustite čas za vprašanja.
13. Priznanje velikih in majhnih mejnikov
Zadnji nasvet za spodbujanje zadrževanja zaposlenih je cenjenje pomembnih dosežkov. Ne glede na to, ali vaša ekipa velik projekt zaključi pred rokom ali delavec doseže petletno obletnico dela, izkoristite priložnost, da skupaj označite mejnik. Tudi če morate praznovati virtualno, je to lahko pomemben in nepozaben trenutek za vse.
13 zgoraj opisanih strategij za zadrževanje zaposlenih je le nekaj načinov, kako povečati zadovoljstvo članov vaše ekipe pri delu. Bodite prepričani, da redno ocenjujete svoja prizadevanja. To vključuje spremljanje tržnih standardov za plače in ugodnosti ter najboljše prakse za razvoj dobre kulture na delovnem mestu in močnih odnosov med zaposlenim.
Nekateri člani ekipe bodo neizogibno zapustili vašo organizacijo prej, kot bi želeli. Lahko pa njihovo odločitev vsaj malo otežite. Če te zaposleni zapustijo vaše podjetje, vedoč, da so cenjeni in podprti, bodo verjetno povedali dobre stvari o vašem podjetju in se morda nekega dne celo vrnili na delo za vas.