05
Jan

HR trendi in napovedi za leto 2022

Zadnji dve leti sta bili razburljivi za kadrovske oddelke po vsem svetu. Podjetja in kadrovske ekipe so se soočale z edinstvenimi izzivi, vključno s prehodom na delo od doma in hibridne modele dela, novimi vprašanji skladnosti ter regulative, podporo socialnih vprašanj, povečano izgorelostjo in težavami v duševnem zdravju ter ugotavljanjem, kako pritegniti in ohraniti talente.

 

Delavci od delodajalcev zahtevajo preglednost glede njihovega stališča do vprašanj socialne pravičnosti, informacij o plačah in kako pridobiti potrebne materiale za delo. Ker je leto 2022 že tu, bodo podjetja morala na novo opredeliti, kakšno je delovno mesto, če želijo pritegniti in obdržati vrhunske talente.

 

Tukaj so štirje trendi in napovedi za leto 2022.

 

Umetna inteligenca

 

Ker so se podjetja primorana digitalno preobraziti, pospešujejo svoje načrte uvajanja umetne inteligence za izboljšanje učinkovitosti, varnosti in uspešnosti. Kadrovski oddelki bodo imeli velike koristi od umetne inteligence. Pravzaprav se verjame, da bo umetna inteligenca ponovno izumila kadrovsko funkcijo, ki bo kadrovskim ekipam omogočila boljše odločitve. Poleg tega bo umetna inteligenca pomagala avtomatizirati in racionalizirati administrativne naloge, kar nam bo omogočilo, da se osredotočimo na strateške pobude in personaliziranje izkušnje ljudi.

 

Poleg tega je napovedano, da bo umetna inteligenca kadrovskim ekipam omogočila implementacijo klepetalnih robotov, kjer se lahko zaposleni obrnejo na vprašanja, ki vključujejo plače, ugodnosti in drugo.

 

Kar zadeva zaposlovanje, naj bi AI samodejno pregledovala življenjepise in jih kategorizirala glede na posamezno delovno mesto. To je mogoče storiti na več načinov, na primer določiti, katere posamezne veščine so najbolj pomembne za položaj, kot tudi premakniti kandidate na delovna mesta, ki jim bolj ustrezajo.

 

Umetna inteligenca naj bi pomagala tudi pri izpopolnjevanju delavcev, tako da bo opredelila njihove prednosti in slabosti ter dala priporočila, kako nadgraditi njihov nabor spretnosti. Ko bo naslednja generacija mladih strokovnjakov vstopila na delovno mesto, bodo morala podjetja spremeniti svoje usposabljanje na način, ki bo zanje pomemben, privlačen in ugoden. Nova generacija delavcev je vse življenje preživela z vsebino, ki je prilagojena njim, njihovim željam in potrebam. Ne bi smelo biti presenečenje, da to pričakujejo od usposabljanja, ki ga zagotovi njihov delodajalec.

 

Duševno zdravje in utrujenost zaradi COVID-19

 

Biti duševno zdrav ni več "lepo", ampak "obvezno". Podjetja bodo morala sprejeti proaktiven pristop k podpori in zagovarjanju duševnega zdravja zaposlenih in utrujenosti zaradi COVID-19. Stigma glede duševnega zdravja se spreminja in zaposleni se vse bolj udobno pogovarjajo o tem. Vendar pa morajo podjetja in kadri še naprej izpodbijati stigmo in razumeti, da je za vsakogar drugače.

 

Nekateri načini, kako lahko podjetja pripomorejo k duševnemu zdravju zaposlenih, so:
• izvajanje pregledov dobrega počutja,
• nadgradnja ugodnosti zaposlenih glede duševnega zdravja,
• ponujanje wellness dnevov ter programe meditacije ali joge,
• delavcem omogočiti več fleksibilnosti (4-dnevni delovni tedni, možnosti dela na daljavo itd.),
• ustvariti varen prostor za zaposlene.

 

Glede na poročilo o prihodnosti industrije 2021:
• 87 % zaposlenih želi, da delodajalec skrbi za njihovo duševno zdravje,
• 80 % delavcev bi ostalo v podjetju, ki zagotavlja visokokakovostne vire za duševno zdravje,
• 76 % jih navaja, da so koristi za duševno zdravje pomembnejše od malice, prigrizkov in ugodnosti, ki jih financira delodajalec,
• 47 % anketirancev je razkrilo, da je vodstvena ekipa njihove organizacije že uvedla koristi za duševno zdravje,
• 34 % jih razmišlja o zamenjavi službe zaradi svojega duševnega zdravja.

 

Poročilo je razkrilo, da številne vodstvene ekipe nameravajo ukiniti koristi za duševno zdravje, ko bo pandemije konec. Vendar tudi, ko se bo pandemija začela umirjati, bodo zaposleni še naprej imeli dolgotrajne težave z duševnim zdravjem. Raziskava je navedla, da "pandemija COVID-19 ni povzročila krize duševnega zdravja, temveč so okoliščine mnoge prisilile, da so se soočili s tistimi, ki so že bile v teku." Večina delavcev se je že, vede ali nevede, spopadala z depresijo, anksioznostjo in drugimi težavami v duševnem zdravju. COVID-19 je te občutke še poslabšal.

 

Strateške in inovativne strategije zaposlovanja

 

Ker se je zaposlovanje spet povečalo, se podjetja trudijo zapolniti odprta delovna mesta. Tako se je povpraševanje po kadrovikih povečalo za 7-krat. Ker se vojna za talente krepi, so se tradicionalne metode zaposlovanja izkazale za neučinkovite.

 

Pogosta napačna predstava o naraščajočem pomanjkanju delovne sile je, da delavci niso pripravljeni delati. To ne more biti dlje od resnice. Dejstvo je, da se ljudje nočejo zadovoljiti z nizkimi plačami in slabim ravnanjem. Podjetja morajo razširiti svoja obzorja glede tega, kako iščejo talente in opredeliti talent, ki ga želijo. Zaposlovalci bodo morali razmišljati izven okvirjev, ko gre za zajemanje vrhunskih talentov in izstopanje pred konkurenco.

 

To bo vključevalo:
• prepoznavanje netradicionalnih talentov,
• prenova karierne strani podjetja za predstavitev izkušenj zaposlenih,
• ponovni pregled kandidatov, ki niso bili zaposleni prvič, a so se uvrstili v zadnje kroge,
• razvijanje marketinških kampanj na družbenih omrežjih za ciljanje kandidatov,
• partnerstvo z univerzami in trgovskimi šolami za nove talente,
• ustvarjanje opisov delovnih mest, ki govorijo o različnih talentih in pravičnejših praksah zaposlovanja,
• izvajanje programa bumerang za ponovno zaposlitev prejšnjih zaposlenih,
• zaostritev postopka zaposlovanja, da bi se izognili izgubi vrhunskih talentov zaradi dolgotrajnega in neorganiziranega procesa,
• zrahljanje omejitev glede zahtev za diplomo in bolj osredotočanje na prenosljive veščine, certifikate, spletne tečaje in strokovno znanje,
• razširitev nabora talentov za izkoriščanje prednosti nacionalnega in svetovnega trga,
• oblikovanje bolj prilagojene strategije dosega, ki se osredotoča na to, kaj je v njej za kandidata in kako se vloga ujema z njegovo karierno potjo.

 

Ocena uspešnosti zaposlenih in novi KPI produktivnosti

 

Leta 2022 morajo kadrovski strokovnjaki in poslovne vodje razmisliti o ukrepih produktivnosti, ki so bolj primerni za delo na daljavo ali hibridno delo. Sodelovanje, komunikacija, pozitivno vedenje med delom in življenjem so lahko najboljši kazalniki uspešnosti.

 

Izbirate lahko med številnimi meritvami in KPI-ji. Hitrost sprememb je pospešila način spremljanja uspešnosti, da bi bolje razumeli prihodnost.

 

Nekaj KPI-jev, ki jim lahko sledite v letu 2022:

 

• Produktivnost zaposlenih
Produktivnost zaposlenih meri, kako učinkoviti so vaši zaposleni pri delu v določenem obdobju. Produktivnost zaposlenih se povečuje skupaj z novimi delovnimi metodami, integracijo tehnologije, učinkovitim upravljanjem in delovnimi odnosi.

 

• Kadrovski sistem
Kadrovski sistemi so zdaj del vsakdanjega življenja zaposlenih v podjetju. Slaba uporaba sistemov se lahko negativno odrazi na zavzetost in izkušnje zaposlenih.

 

• Učenje zaposlenih
Učenje novih veščin je eden glavnih napredkov v obdobju po pandemiji. Delodajalci naj bi uporabili programe za nadgradnjo sposobnosti svojega osebja, da bi obnovili dinamičnost zaposlenih. Sposobnost učenja novih veščin je mogoče spremljati tako v količini kot v kakovosti.

 

• Stopnja uspešnosti pri izvajanju sprememb
Upravljanje sprememb je vedno bolj pomembno. Ko so spremembe dobro obvladovane, lahko podjetje zagotovi učinkovito izvedbo projektov. Zdi se, da je merjenje stopnje uspešnosti pri uvajanju sprememb ključni kazalnik, saj predlaga opredelitev "uspeha".

 

Kako torej veste, da je bila sprememba uspešna? Spodaj je nekaj predlogov za opredelitev uspeha pri upravljanju sprememb:
- povečano delo: obseg dejavnosti lahko kaže, ali je sprememba prinesla pričakovane rezultate,
- povečana raven izobraženosti: ko uporabniki sprejmejo nov sistem, morajo postati bolj usposobljeni za njegovo uporabo,
- boljša percepcija: opazovana z anketami in povratnimi informacijami zaposlenih,
- povečana zmogljivost ekipe: opredeljena z boljšo efektivnostjo zaradi spremembe.

 

Upoštevajte te 4 HR trende in izboljšajte svoje strategije

 

Katere so torej aktualne teme v kadrovskih službah? Danes gre za prilagodljivost, dinamičnost, sprejemanje novih tehnologij, učenje in nenehno rast. Oglejte si ideje, ki smo jih omenili in poiščite tiste, ki ustrezajo vašim potrebam, ciljem, kulturi in proračunu. Najnovejše kadrovske trende za leto 2022 uskladite s svojimi cilji in se pripravite na izjemne rezultate.

 

Če potrebujete pomoč, veste, kje najti zaupanja vredno agencijo za zaposlovanje, ki vam bo pomagala pri zaposlovanju in vseh drugih ključnih vidikih.

Nazaj na blog