V kolikor se vam dozdeva, da vaš pristop k iskanju delavcev ni več učinkovit, niste edini. Iskanje kandidatov namreč še nikoli ni bilo tako enostavno ter zapleteno hkrati, kot pa dandanes. Generacija Baby Boomerjev počasi zaključuje svoje kariere, Millennialsi so večinoma sami svoji šefi ter odpirajo lastna podjetja, generacija Z pa je šele začela vstopati v delovno silo.
Obenem na nove metode zaposlovanja vpliva tudi digitalna revolucija ter s tem povezana mnoga orodja umetne inteligence ter avtomatizacije, ki nam precej poenostavijo iskanje delavcev, vendar pa se jih je sprva treba naučiti uporabljati.
Zaposlovanje ter rekruting lahko predstavljata velik izziv za ekipo, v kolikor ne poznate sodobnih metod iskanja novih delavcev.
Za vas smo zato pripravili 7 inovativnih načinov zaposlovanja, ki vas bodo pripeljali do popolnega delavca za ponujeno delovno mesto.
1. Pametni oglasi za delo
Dandanes obstaja veliko naprednih orodij umetne inteligence, ki lahko bolj natančno določi ustrezne kandidate. Veliko zaposlovalnih agencij uporablja tovrstne tehnologije, ki hkrati pomagajo tudi pri oblikovanju primernega besedila, ki bo pritegnil ravno prave ljudi.
V kolikor ne uporabite ustrezen način izražanja za določeno delovno mesto, lahko celo odvrnete celotne segmente kandidatov (na primer ženske, etnične manjšine, starejši ljudje).
Da bi se temu izognili - in da bi bil seznam kandidatov čim večji - lahko na primer uporabite orodje za pisanje, ki ga upravlja umetna inteligenca. Tovrstno orodje skenira kopico dokumentov in na podlagi teh podatkov natančno napove, kakšen oglas bo uspel tam, kjer drugi na podlagi teh podatkov ne uspejo.
2. Iskanje delavcev s pomočjo video intervjuja
Uporaba video tehnologije je lahko odlična možnost, v kolikor je vaše podjetje razširjeno tudi v tujini ter tam zaposlujete nov kader. Tovrstna metoda vam bo prihranila veliko časa ter tudi finančnih sredstev, saj kandidatom lahko preprosto naročite, da se posnamejo ter odgovorijo na vnaprej določena vprašanja, nato pa z orodji umetne inteligence zbirate pomembne podatke, kot so njihova verbalna komunikacija, gibanje oči ter seveda tudi neverbalna komunikacija. Tako lahko predvidite kandidatovo verjetnost uspeha na prihodnjem delovnem mestu.
3. Izkoristite “freelance” ekonomijo
“Freelance” oziroma “gig” ekonomija je strategija zaposlovanja, ki hitro postaja vse bolj priljubljena. Včasih potrebujete nekoga s posebnimi znanji - recimo grafičnega oblikovalca - in ga potrebujete čim prej. Toda pravzaprav ga potrebujete le za nekaj prednostnih projektov, ki jih je treba končati v kratkem.
Zakaj torej ne bi za to delo najeli zunanjega sodelavca? Preprosto uporabite eno od številnih neodvnisnih platform (Fiverr, Upwork, Freelancer, Guru, itd.) in najemite motiviranega zunanjega sodelavca. Prihranili boste veliko časa in denarja, saj vam ne bo treba iti skozi običajni postopek zaposlovanja.
Poleg tega vam sodelovanje s samostojnimi sodelavci omogoča, da vidite, kako dobri so in kako dobro sodelujejo s preostalo ekipo. Če vam je všeč, potem veste, kje iskati, ko boste iskali redno zaposlenega!
4. Virtualna resničnost
Virtualna resničnost (VR) si vsekakor zasluži mesto v članku o inovativnih metodah zaposlovanja. Vse več podjetij v svoji strategiji zaposlovanja uporablja različne izkušnje virtualne resničnosti, da kandidatom pokaže, kako vznemirljivo in inovativno delovno mesto jih čaka.
Kako deluje iskanje delavcev s pomočjo virtualne resničnosti?
VR lahko (oddaljenim) kandidatom omogoči realistično, a zgolj navidezno predstavitev delavne pozicije oziroma pisarne, ali pa prijavljenim pokaže kulturo podjetja. Slušalke VR v primerjavi z videoposnetkom zagotavljajo višjo raven realnosti in podrobnosti.
5. Družbena omrežja so obvezna za sodobno iskanje delavcev
Če družbenih omrežij še ne uporabljate kot metodo za iskanje novih zaposlenih, potem je skrajni čas, da začnete. Zlasti mlajše generacije iskalcev zaposlitve za iskanje dela sprva preletijo družbene kanale, kot so Facebook, LinkedIN, Instagram (86% kandidatov).
Možnosti socialnih medijev je neskončno in zdaj presegajo 'veliko četverico' (Facebook, Twitter, Instagram in LinkedIn). Zaposlovalci začenjajo razmišljati zunaj družbenih okvirov in preizkušajo kraje, kot so Tinder, SnapChat in Bumble, da bi našli nove talente.
Ključno pri iskanju nove delovne sile preko družbenih omrežjih je poznavanje ciljnih kandidatov. Velja tudi, da so socialni mediji so odlični za zaposlovanje mlajših generacij ter pasivnih kandidatov.
6. Pridobivanje pasivnih kandidatov
Pasivni kandidati so pravi skriti zaklad, saj gre za tiste delavce, s katerimi je skoraj nemogoče stopiti v stik, saj ne želijo zamenjati službe. Družbena omrežja so močno spremenila tovrstno igro, saj omogočajo, da dosežemo vsakogar, tudi pasivne kandidate. Tudi če pasivnega kandidata trenutna ponudba ne zanima, je pomembno, da z njem vzpostavimo povezavo. Posledično bo vaše podjetje verjetno prvo, ki mu bo prišlo na misel, ko bo razmišljal o menjavi delovnega mesta.