Niso vsi kandidati enaki. Nekateri ne iščejo le zaposlitev, temveč tudi zahtevno karierno pot. Na svojem novem delovnem mestu se želijo razvijati profesionalno in osebnostno in so pripravljeni za to tudi veliko narediti. In takšnega zaposlenega želite zaposliti.
Motivirani ljudje so najboljši člani ekipe. Pridejo pravočasno in naredijo veliko več, kot je bilo pričakovano. To so ljudje, ki tudi doma berejo literaturo o svojem področju. Ne samo zato, ker želijo biti uspešni, ampak ker jim je to res všeč. S finančnega vidika so taki zaposleni za podjetje pomembni, ker bodo bolj verjetno angažirani, visoko produktivni in bodo v podjetju ostali dlje.
Nič novega, kajne? Vendar zavzetost zaposlenih še vedno ostaja stalni izziv za podjetja. Kako lahko torej v podjetje privabite osebno motivirane zaposlene? Ljudje, ki so osredotočeni na svojo kariero, imajo na splošno vizijo svoje prihodnosti, ki jih spodbuja k učenju in rasti. Da bi jih pritegnili, se morate vključiti v njihovo prihodnost, ne samo sedanji trenutek.
Tu so štirje načini, ki jih Agado uporablja, da pritegne motivirane zaposlene.
1. Razvijajte kulturo učenja
Zaposleni pogosto zapustijo podjetje, ko čutijo, da so se v trenutni službi naučili vsega, kar je bilo mogoče, zato želijo iskati nove izzive. Čeprav je stabilna plača eden od razlogov, da ostanemo pri svojem sedanjem delodajalcu, karierno osredotočeni ljudje želijo več. Za privabljanje takih kandidatov je pomembno, da zavestno razvijate in nadgrajujete učno kulturo ter ponudite karierne priložnosti.
"Agado razvija učno kulturo in ostala izobraževanja redno in po potrebi. Če smo kdaj imeli premalo znanja o določenih stvareh, smo naredili raziskavo in se kasneje udeležili tečaja. V ekpi vedno poskrbimo, da smo v stiku s trendi na svojem področju. Če imamo sodelavec željo po dodatnem izobraževanju, v podjetju poiščemo parvo možnost," pravi Bernarda Potočnik, glavna kadrovica za Slovenijo.
2. Jasno razložite svoje poslanstvo
Iskalci zaposlitve, ki se zavedajo svoje poklicne poti, nočejo delati v vsakem podjetju. Današnji zaposleni, zlasti milenijci, želijo delati v podjetju, ki ima jasno poslanstvo in namen. Ko gredo v službo, želijo začutiti, da se nekaj spreminja. Poiščite razlog, ki ustreza vaši glavni poslovni vlogi. Bolj, ko bodo objavljene vaše pobude za družbeno odgovornost, bolj poklicno ozaveščene kandidate boste pritegnili.
3. Predstavite ugodnosti, ki štejejo
Samo visoke plače morda ne bodo dovolj za privabljanje ali zadrževanje najboljših kandidatov. Mogoče vaši kandidati iščejo službo, ki ponuja druge ugodnosti, kot je ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Pomembno je, da dobro poznate svoje zaposlene in kandidate in njihove želje. Tako jim boste lahko ponudili ugodnosti, ki ustrezajo njihovim potrebam. Prepričajte se, da dobro razumete prednosti, ki vašim ljudem pomenijo največ, ne glede na to, ali gre na primer za možnost dela na daljavo in prilagodljiv urnik ali možnost dodatnih izobraževanj.
Bernarda Potočnik pravi: "Naši zaposleni so na prvem mestu. Zmeraj preverjamo, ali se počutijo dobro in ali je vse tako, kot mora biti. Poskušamo jim stopiti naproti in jim nuditi kar potrebujejo ... Vedno smo na voljo za njih."
4. Pokažite jasno karierno pot
Najpomembnejše za privabljanje najboljših zaposlenih pa je ponudba obetavne karierne poti v vašem podjetju. Karierno usmerjeni kandidati bodo aktivno iskali delodajalce, ki lahko pokažejo pomembne, resnične, navzgor usmerjene priložnosti za rast.
Upoštevajte, da jutrišnji kandidat ne bo navdušen zgolj z opisom delovnega mesta. Iščejo kariero, ki jih spodbuja in motivira, ter podjetje, ki je inovativno in vlaga v kulturo. Proaktivno nadaljujejo svojo kariero, in ne iščejo samo naslednje možnosti za delo. Ne bojijo se zamenjati službe, da bi lahko hitreje napredovali. Verjetno pa je, da bodo poiskali podjetje, ki se bolj zaveda svoje kulture.
5. Redno izboljšuje svoje taktike zaposlovanja
Potencialni kandidati niso edina stvar, na katero bi se morali osredotočiti, če želite za določeno delo najeti najboljšo osebo. Morate delati na svojem procesu zaposlovanja in ga nenehno spreminjati, izboljševati in popravljati, dokler ga ne utrdite.
Učinkovita metoda bi bila, da se osredotočite na pridobivanje ustreznih informacij o svojih potencialnih zaposlenih, kot so njihove socialne veščine, znanje, izkušnje, pa tudi njihova sposobnost učenja in razvoja. Na vas je tudi, da pritegnete prave kandidate z jasnimi zahtevami glede zaposlitve.
6. Kaj pa med COVID-19 časi?
Pomembno je, da se prilagodite razmeram in da pokažete svojo pripravljenost. Zavzeti potencialni delavci imajo radi organiziranost. Pokažite, da vam je mar za prihodnje in trenutne zaposlene in postavite zdravje na prvo mesto, s tem, da prilagajate delovne razmere zaposlenim.
Viri: Glassdoor, Zippia