26
Mar

10 načinov za izboljšanje izkušnje kandidatov

Stalno izboljševanje izkušnje kandidata je nujno, če želite biti konkurenčni v bitki za talente. Na sodobnem trgu dela se podjetja borijo za najboljše talente, kar pomeni, da ne izbirajo le podjetja kandidatov, ampak kandidati podjetja. Kakšno izkušnjo bodo imeli kandidati z vašim podjetjem v postopku prijave in izbire, pa bo močno vplivalo na njihovo odločitev. 

 

Kaj je izkušnja kandidata?

 

Izkušnja kandidata je eden najbolj aktualnih izrazov na področju kadrovanja in najbolj vroča tema v marketinški rekrutaciji. Nanaša se na kandidatove izkušnje v postopku zaposlovanja in njegovo splošno predstavo o procesu zaposlovanja v podjetju.

 

1. Kdo je "kandidat" v tej definiciji?

Izraz "kandidat" ne vključuje le trenutnih iskalcev zaposlitve, temveč tudi vse pretekle in potencialne prihodnje kandidate.

 

2. Kaj pomeni "splošna predstava"?

"Splošna predstava" vključuje vsa občutja, vedenja in stališča, ki jih imajo kandidati med postopkom zaposlovanja.

 

Tukaj je scenarij! Kandidat se prijavi na objavljeno prosto delovno mesto. Preteče en, dva tedna, a vaše podjetje še vedno ne odgovori. Kandidat je razočaran in živčen in temu primerno ravna. Lahko se pritoži družini, prijateljem ali celo kolegom. Na profil vašega podjetja lahko napiše jezno kritiko. V vsakem primeru je pristop do vašega podjetja zdaj negativen.

 

3. Zakaj je poudarek na zaposlovanju kot "procesu"?

Zaposlovanje je postopek: vključuje različne stopnje, kot so razgovori, rekrutiranje in zaposlitev. Kakršna koli interakcija, ki jo ima kandidat z vašim podjetjem v kateri koli od teh faz, bo vplivala na njegove izkušnje pri prijavi na delovno mesto. To pomeni, da morate v vsaki od teh faz ponuditi izjemno izkušnjo.

 

Glede na vse to je mogoče natančneje opredeliti izkušnjo kandidata:

 

"Izkušnja kandidata" je splošno dojemanje procesa zaposlovanja v vašem podjetju s strani sedanjih, preteklih in potencialnih prihodnjih kandidatov. Je odraz občutkov, vedenja in odnosa kandidatov, s katerimi se srečujemo.

 

Pomen pozitivne izkušnje kandidata

 

Po mnenju Matta Charneyja, izvršnega direktorja podjetja Recruiting Daily in ključnega vplivneža pri zaposlovanju, je izkušnja kandidata več kot le modna beseda  in ima zelo resne posledice tako za uspeh zaposlovanja v vašem podjetju kot za celotno podjetje in njegov splošni uspeh. 

 

Verjetno je, da bodo nezadovoljni kandidati zavrnili vašo ponudbo za službo, nikoli več se ne bodo prijavili na nova delovna mesta in spodbujali druge, naj se ne prijavijo, kar bi motilo vaš postopek zaposlovanja.

 

Vendar pa vas slaba izkušnja kandidata lahko stane več kot le nekaj kandidatov - lahko celo povzroči, da vaše podjetje izgubi veliko denarja! Nezadovoljni kandidati bodo verjetno tudi bojkotirali izdelke vašega podjetja in celo spodbujali druge, naj ne kupujejo vaših izdelkov ali storitev. 

 

Pozitivna izkušnja s kandidatom je konkurenčna prednost

 

Po drugi strani pa pozitivne izkušnje s kandidati vodijo do velikih dolgoročnih koristi za vaše podjetje, ne glede na to, ali je bil kandidat dejansko najet.

 

Glede na različne raziskave in študije (raziskava CareerBuilder, poročila CandE itd.) bodo kandidati, ki imajo pozitivne izkušnje s postopkom zaposlovanja, bolj verjetno sprejeli vašo ponudbo za delo in se v prihodnosti znova prijavili. 

 

Posledično imate več kandidatov, več zaposlenih in kakovostnejši proces z nižjimi stroški in krajšim časom zaposlovanja.

 

Glede na poročilo ankete o izkušnjah severnoameriških kandidatov za leto 2016 81 odstotkov prijavljenih deli pozitivne izkušnje z družino, prijatelji in sodelavci, 51 odstotkov pa na družbenih omrežjih, kot sta Facebook ali LinkedIn.

 

10 načinov za izboljšanje izkušnje kandidata

 

Kot smo že pojasnili, izkušnja kandidata predstavlja trenutno, preteklo in potencialno prihodnjo percepcijo v celotnem procesu zaposlovanja za vaše podjetje, od nabave in preverjanja do razgovorov, zaposlovanja in končne zaposlitve.

 

Vsaka interakcija kandidata z vašim podjetjem v eni od teh faz tvori tako imenovano stično točko. Ste vedeli, da je večina kandidatov že imela več kot 50 stičnih točk s svojim podjetjem pred prvim razgovorom?

 

Če želite doseči to popolno izkušnjo kandidata, začnite z značajem kandidata in natančno določite njegovo pot tako, da ste pozorni na vsako kontaktno točko. Sprva se morda zdi nekoliko presenetljivo, a če se želite resnično razlikovati od drugih delodajalcev in izkoristiti vse prednosti, ki vam jih lahko prinese odlična izkušnja s kandidatom, bi to moral biti vaš dolgoročni cilj.

 

Najprej se osredotočimo na ključne kontaktne točke, ki lahko vplivajo na izkušnje vašega kandidata. 

 

Sestavili smo 10 preprostih načinov za izboljšanje izkušenj vaših kandidatov.

 

1. Napišite jasen opis delovnega mesta

 

Opisi delovnih mest so najpomembnejša vsebina, povezana z delom, ki jo kandidati iščejo pri iskanju zaposlitve. Kaj vodi iskalce zaposlitve?

 

Želijo jasno in natančno razlago svojega dela in odgovornosti, ne pa seznama vaših potreb. Želeli bi tudi vedeti, kakšna bo plača in ugodnosti. In želijo vse informacije v lahko berljivi obliki.

 

Pisanje opisa delovnega mesta, ki pritegne kandidate, je prvi korak pri iskanju, privabljanju in sprejemanju pravega kandidata. 

 

2. Določite pričakovanja pri postopku zaposlovanja

 

Glede na študijo 83 % kandidatov pravi, da bi močno izboljšalo njihove splošne izkušnje, če bi delodajalci lahko določili pričakovanja glede postopka zaposlovanja.

 

Če vemo, kaj delamo, lahko zmanjšamo dvome, živčnost in zmedenost kandidata. V vašem podjetju se bodo počutili manj obremenjene in bolj cenjene.

 

Pomembno je natančno pojasnilo, kako bo bil videti vaš postopek zaposlovanja. Ste jasno navedli korake v postopku prijave? Kako dolgo bo trajal vsak korak? Ali lahko koga vprašajo o tem? Ponudite vire in nasvete za pomoč kandidatom. 

 

3. Izboljšajte svojo poklicno spletno stran

 

Glede na raziskavo je 89 % iskalcev obiskalo vaše poklicno spletno mesto, kar pomeni, da je najbolj obiskano naborniško sredstvo, ki ga imate. Zato je zagotovitev, da kandidati zlahka najdejo informacije, ki jih potrebujejo, bistvenega pomena za odlično izkušnjo.

 

Ko slišijo za službo, se ne prijavijo takoj. Namesto tega poiščejo spletno stran vašega podjetja. Izkoristite to priložnost za pretvorbo karierne strani v "vse na enem mestu", ki ponuja odgovore na vsa vprašanja, ki jih imajo kandidati. Poskrbite, da boste kandidatom zagotovili koristno, ustrezno in informativno vsebino.

 

Vaša spletna stran je najboljša predstavitev vašega podjetja in odličen kraj za predstavitev predlogov vrednosti zaposlenih v vašem podjetju. Za izboljšanje in optimizacijo vaše profesionalne spletne strani lahko storite veliko stvari. 

 

4. Olajšajte postopek prijave

 

Raziskave kažejo, da tipičen kandidat porabi 3 do 4 ure za pripravo in oddajo vloge. Zato ni presenetljivo, da 60 % iskalcev zaposlitve zaradi dolžine ali zahtevnosti neha izpolnjevati spletne prijave.

 

To še posebej velja pasivne kandidate, ki jih malo zanima, vendar niso prepričani, ali želijo zamenjati službo. Dolg obrazec za prijavo  jim zagotavlja, da se ne splača. Poleg tega dolgotrajni prijavni postopki poslabšujejo kandidatovo izkušnjo.

 

Ste že kdaj zares pogledali, kaj zahtevate od iskalcev zaposlitve? Preizkusite svoj postopek prijave. Kako enostavno se kandidati lahko prijavijo? Je vaša zahteva predolga? Je vaša prijava zapletena? Ali se je mogoče prijaviti iz vseh naprav? Ocenite postopek prijave in poskusite postopek olajšati. 

 

5. Spoštujte kandidatov čas

 

Kandidati želijo, da je postopek zaposlovanja kratek in želijo pravočasno komunikacijo s strani delodajalca. Ko se odločijo za prijavo na vaše delovno mesto, porabijo čas za raziskovanje, pripravo življenjepisa, prijavo in razgovore.

 

Glede na raziskavo LinkedIn običajno traja od 2 do 3 mesece od prijave kandidata do zaposlitve. To je precej problematično, saj najboljši talenti ostanejo na trgu le približno deset dni. Na današnjem trgu dela imajo kandidati veliko priložnosti, zlasti tisti s potrebnimi znanji. Več časa si boste vzeli, bolj konkurenčne ponudbe bodo videli.

 

Kakšen je pravočasen odziv delodajalcev? Večina kandidatov navaja sprejemljivo trajanje od tri do pet delovnih dni.

 

6. Komunicirajte, komunicirajte, komunicirajte

 

Raziskave kažejo, da je največja težava pri celotnem iskanju zaposlitve pomanjkanje odziva delodajalcev. Poleg tega neverjetnih 81 % kandidatov meni, da je najpomembnejše, kar bi bistveno izboljšalo njihovo splošno izkušnjo, to, da jim delodajalci nenehno poročajo o posodobitvah statusa. Kandidati ne marajo, da jih pustite v temi. Ne pozabite redno in pravočasno komunicirati s svojimi kandidati.

 

Ustvarite e-poštne kampanje, ki bodo pritegnile in motivirale vaše kandidate. Ustvarite prilagojene kampanje na podlagi različnih stopenj zaposlovanja in procesa zaposlovanja. Pravočasna in namenska komunikacija s kandidati morda ni več tako zahtevna in dolgotrajna kot nekoč. Negovanje kandidatov je lahko zabavno in enostavno! 

 

7. Postanite mojster intervjujev

 

Intervju je pomembna točka pri iskanju službe. Če izvedete pravi intervju, boste dobili najboljše talente, napačen intervju pa bo lahko škodoval vaši firmi. 

 

Po raziskavi LinkedIn 83 % nadarjenih talentov pravi, da lahko negativna izkušnja med intervjujem spremeni njihovo mnenje o vlogi ali podjetju, ki jim je bilo nekoč všeč. Na drugi strani 87 % talentov pravi, da si lahko s pozitivno izkušnjo z intervjujem premisli o vlogi ali podjetju, v katerega so nekoč dvomili.

 

Na razgovoru postavite prava vprašanja, naj bo intervju kratek in kandidatom omogočite, da izvedo več o vlogi in kulturi vašega podjetja. Odličen način za to je odkriti svoje delovno mesto. Povabite kandidate na voden ogled, dan odprtih vrat ... To lahko storite celo kot del intervjuja za delo  - po razgovoru preprosto pojdite skozi delovni prostor in kandidatom omogočite vpogled v svojo kulturo. 

 

8. Dajte in prosite za povratne informacije

 

Povratne informacije pomagajo kandidatom, da se izboljšajo kot strokovnjaki in se tega zavedajo. Glede na statistiko zaposlovanja na LinkedInu bi 94 % talentov želelo dobiti povratne informacije z razgovorov.

 

Po drugi raziskavi LinkedIn je 77 % strokovnjakov reklo, da dobre novice raje prejemajo po telefonu. Če pa morate poslati slaba sporočila, se držite e-pošte, saj 65 % strokovnjakov raje bere, kot da bi slišali, da niso bili najeti.

 

Ne pozabite poslati povratnih informacij kandidatom, ki jih niste zaposlili. Če so povratne informacije, ki jih posredujete zavrnjenim kandidatom, konstruktivne, bodo verjetno uporabili vaše podjetje za prihodnjo priložnost. Ne pozabite, da je najem dvosmeren postopek. Ne dajte samo povratnih informacij, prosite jih tudi vi! Informacije, ki jih prejmete, so lahko neprecenljive za izboljšanje izkušnje vašega kandidata.

 

9. Ohranite odnos s kandidati

 

Kljub splošnemu prepričanju se izkušnja kandidatov ne konča, ko se odločite, da jih ne boste zaposlili. Kandidati, ki jih tokrat niste izbrali, so lahko kot nalašč za druge prihodnje zaposlitvene priložnosti. Vzdrževanje sodelovanja in stikov z visoko usposobljenimi kandidati lahko znatno zmanjša zaposlitvene cikle. Zaradi tega je upravljanje odnosov s kandidati postalo eden najpomembnejših kadrovskih ukrepov za merjenje uspešnosti trženja kadrov.

 

Torej, kako lahko poskrbite, da bodo vaši kandidati zainteresirani in zavzeti? Povejte jim, da se vam zdi odličen kandidat, in potrdite, da želite ostati v stiku. Vzpostavite profesionalni odnos in se povežite z LinkedInom in s svojimi profili v socialnih omrežjih. Po e-pošti jih dodajte med svoje kadrovske kampanje. 

 

10. Ustvarjajte odlične kadrovske vsebine

 

Prihajajoča zaposlitev je zaposlitvena strategija, pri kateri proaktivno in neprekinjeno sprejemate kandidate s ciljem, da vas izberejo za naslednjega delodajalca. S tržnim pristopom k zaposlovanju se podjetja lahko povežejo s pasivnimi in aktivnimi iskalci zaposlitve in navdušijo kandidate skozi celoten postopek prijave.

 

Vhodno zaposlovanje ustvarja neverjetno izkušnjo za kandidate in podjetjem pomaga vzpostaviti odnose z vrhunskimi talenti.

 

Vsebino zaposlovanja uporabite za zagotavljanje koristnih in ustreznih informacij o vašem podjetju ter za predstavitev delodajalca na različnih spletnih in zunanjih kanalih, ki jih kandidati uporabljajo. Ustvarite zanimive objave in zgodbe o zaposlenih, naložite privlačne videoposnetke podjetja ter dajte nasvete za intervjuje in napredovanje v karieri, kako privabiti potencialne kandidate v svoje podjetje.

 

Kako lahko izmerite kandidatove izkušnje?

 

Merjenje in analiza trenutnih kandidatovih izkušenj je prvi korak k izboljšanju. Če si želite ogledati, kateri deli vaših izkušenj s kandidati dobro potekajo in katere je treba izboljšati, morate od svojih kandidatov pridobiti povratne informacije.

 

Ko je postopek zaposlitve končan, pošljite anketo vsem kandidatom, ne glede na to, ali so zavrnjeni ali izbrani. V raziskavah lahko postavljate tako odprta kot zaprta vprašanja za merjenje izkušnje ter prepoznavanje težav in morebitnih izboljšav.

 

Vir: TalentLyft

Nazaj na blog